Kjøpsinfo
Kjøpsinfo
Velkommen som kunde hos oss i Padlespesialisten! Her vil vi gi deg rask og enkel informasjon om ditt kjøp, og hva du gjør om du må bytte, eller har et problem av noe slag. Om du ønsker å lese våre detaljerte salgsbetingelser, finnes de HER. Dette er helt standard salgsbetingelser.
Denne nettsida og alle undersider er laget og vedlikeholdt av oss selv, og selv om vi selvsagt ønsker å være feilfrie er vi bare mennesker, og ber derfor om forståelse for at skrivefeil kan forekomme.
Hvordan kommer jeg i kontakt med dere?
Du kan alltid ringe oss på telefon 37034115. E-post adressene våre ser du under, med forklaring om hva vi bruker de forskjellige til:
Er du nettkunde, tar du kontakt med oss på nettbutikk@padlespesialisten.no
Er du butikkunde, bedriftskunde, klubb eller forening, eller har et generelt spørsmål, tar du kontakt på office@padlespesialisten.no
Trykk på emnet du lurer på under!
Kjøp:
-Er kjøp bindende?
Kjøpet anses som bindende fra vi mottar bestillingen, jfr. våre salgsbetingelser. Det kan heves ved bruk av angrerett, eller ved mislighold fra en av partene (deg eller oss). Se mer i salgsbetingelsene.
-Er varen på lager?
Dette vil være synlig i nettbutikken når du har valgt egenskaper som størrelse, farge, lengde osv. Vær oppmerksom på at det i mange tilfeller er mulig å gjennomføre kjøp på varer som ikke er på lager. Dette bruker vi aktivt i forhåndssalg og reservasjoner.
-Hva om varen ikke er på lager?
Om du ved en feil bestiller en vare som ikke er på lager, eller det viser seg at det er en feilbeholdning, vil du høre ifra oss. Er den utsolgte varen en del av en ordre med flere varer, sender vi varene vi har på lager, og splitter ordren. Etter dette tar vi kontakt om varen vi ikke har inne, og blir enige om en løsning. Vi vil oftest sende varen fraktfritt når vi får den inn igjen.
-Dere har sendt meg feil vare!
Au da, det var kjedelig! Det skal ikke skje, men i en hektisk hverdag kan det forekomme en sjelden gang, da det er mennesker som pakker ordrene. Ta kontakt på nettbutikk@padlespesialisten.no, så får vi rettet på det med en gang.
Betaling
-Kan jeg handle uten penger?
Ja, det kan du. Vi har avtale med Klarna som betalingspartner. Klarna er kjent for å være den smidigste løsningen på markedet. Klarna tilbyr både «få først, betal senere» og vanlig delbetaling.
-Hvordan kan jeg betale?
På nett tar vi imot betaling både med kort, Vipps og Klarna. I fysisk butikk tar vi kort og Vipps. Dersom du ønsker å bruke Klarna i butikken, kan du bestille varen din på nett med «hent i butikk». Da får du Klarna betaling, og betaler ikke frakt.
-Er det trygt å betale med kort?
Ja, det er det. Vi bruker noen av de største betalingsløsningene på markedet, og de tar personvern svært alvorlig.
Levering
-Kan dere sende kajakk?
Ja, det kan vi! Både i Norge og Norden. Kajakk er unntatt fra alle fri frakt-kampanjer, da de må hentes med lastebil.
-Kan jeg få pakken levert hjem?
Du kan velge mellom levering til adresse, levering på postkontor eller henting hos oss. Kajakk og kano blir fraktet til nærmeste mulige leveringssted til adresse. Disse leveringene kommer med lastebil, og det tas derfor forbehold om fremkommelighet. Ved kajakktransport blir du alltid ringt på forhånd av utkjøring.
-Må jeg undersøke varen ved mottak?
Ja, det bør du absolutt. Etter mottak er det du som kunde som er ansvarlig for varen. Sjekk varen for skader/feil innen utgang av den dagen du mottok/hentet den. Dette er viktig dersom vi må sende klage til transportør.
VIKTIG: Ved mottak av kajakk som kommer levert med Norlines eller annen transportør, må du sjekke kajakken fysisk for skade FØR du signerer for mottaket! Ved signatur skriver du under på at du godtar leveransen. Dersom kajakken leveres uten din signatur, må du så fort som mulig gi oss beskjed. Om du venter medå inspisere varen, eller venter med å pakke ut kajakken til mer passende tider, kan hverken padlespesialisten eller transportør ta ansvar for skaden, da det vil være umulig å si sikkert hvor skaden er skjedd. Om du signerer mottak før du inspiserer kajakken, mister vi all mulighet til å få erstatning fra transportør. Så pakk ut, og ta kontakt umiddelbart om det mot formodning skulle være avvik!
-Kan jeg bestille varer til utlandet?
Ja! Det kan du. Og vi trekker ifra norsk MVA til destinasjoner i utlandet, eller Svalbard.
-Kan jeg hente varen i butikken i Arendal?
Selvsagt, det er det desidert hyggeligste når kundene kommer inn i butikken vår.
-Er det gratis frakt?
Ved kjøp over 2000kr gir vi fri frakt på normale postsendinger. Tillegg kan tillegges på lange varer som årer, eller andre pakker over 120cm. Store sendinger som kajakk, kano og SUP brett er unntatt fra fri frakt.
-Sender dere pakker i helgene?
Så langt vi har tid, pakker vi ordre på lørdag. Disse vil imidlertid ikke bli hentet før mandag ettermiddag.
Bytte og retur
-Jeg har fått en vare som ikke passer, kan jeg bytte størrelse?
Klart det! Ved å logge deg inn på din bruker i nettbutikken, og gå inn under fanen "Ordre", vil du kunne se dine ordre. Der vil du også kunne bestille postlapp for retur!
-Kan jeg returnere varen?
Selvsagt. Du har ved nettordre 14 dager lovfestet angrerett. Returen må meldes oss innen 14 dager fra du mottok varen. Varen må være ny og i salgbar stand. Varen sendes vår adresse, og sporingsnummer sendes per e-post. Dersom du er medlem i vår kundeklubb, har du hele 30 dager bytterett fra kjøpsdato!
-Kan jeg ikke bare la pakken ligge, og la den gå i retur når hentefristen er passert?
Du er pålagt å motta/hente varen når du skal bruke angreretten. Om du bare overser pakken og den går i retur til oss, vil vi trekke et gebyr for å dekke gebyret vi får fra posten/postnord. Gebyret vil være på minimum 350kr, og avhengig av fraktkostnad (vekt, størrelse og avstand). Dersom det har skjedd en feil, som at du for eksempel ikke har fått hentemelding, og du ønsker å beholde varen er det viktig at du tar kontakt med oss.
-Kan jeg prøve varen?
Du kan prøve varen på samme måte som i butikken.
-Hvordan returnerer jeg en vare?
Enkelt! Send oss en e-post der du erklærer at du vil returnere en vare. Fyll ut angrerettsskjemaet du mottok på e-post ved bestilling, og send varen godt emballert til denne adressen:
Padlespesialisten AS
Åsbieveien 60
4848 Arendal
Send oss i tillegg sporingsnummer.
-Får jeg tilbake pengene mine?
Ja, så lenge du har betalt. Om du angrer deler av ordren, får du tilbake for den delen av ordren du returnerer. Angrer du hele kjøpet, får du også igjen frakten. Betalingen kommer automatisk tilbake samme veien som den kom, og det tar noen dager uavhengig av om det er i butikk eller på nett. Er det betalt med kort, får du returen inn på samme konto. Er det betalt med Klarna, kommer pengene tilbake fra Klarna, etter at vi har meldt kjøpet hevet. Ved kontantkjøp i butikk, vil refusjon skje enten kontant eller ved kontooverføring.
Reklamasjon
-Det er en feil med en vare jeg har kjøpt av padlespesialisten! Hva gjør jeg?
Vi forholder oss til reklamasjonsretten som beskrevet i forbrukerkjøpsloven. Det er viktig at du uten opphold tar kontakt med oss så fort du oppdager feilen.Send oss gjerne en e-post med bilder og forklaring, og oppgi kjøpsdato. Normal reklamasjonsfrist er to år fra kjøpsdato, med mindre det da er en vare som er ment å vare betydelig lenger enn to år. Da vil reklamasjonsfristen være 5 år. Uten bevis for kjøpsdato (kvittering/ordrebekreftelse) vil vi ikke kunne godkjenne reklamasjonen.
Konflikt
Vi har ikke hatt noen konflikter som ikke lar seg løse! Vi er svært fleksible og forståelsesfulle, og det er også kundene våre. Konflikter grunnet manglende betaling løses ved oppgjør av utestående regning. Vennligst merk at dersom du har betalt via Klarna, vil enhver betalingsrelatert konflikt være mellom deg som kunde og Klarna. Ta gjerne kontakt dersom det er noe du lurer på.
I enhver sak der det er penger og flere parter i bildet, kan det oppstå konflikter. Dersom du ikke får den hjelpen/løsningen du mener du har rett på av oss, kan du ta kontakt med forbrukerrådet. Om alt annet feiler er tingretten siste instans.